Tevredenheid
Wij willen van ieder traject leren, zodat we het morgen alweer beter kunnen doen. Voor minder gaan we niet. Wij willen dat jij de beste zorg krijgt zodat jij snel weer verbetering ervaart.
Kwaliteit vormt het uitgangspunt van ons handelen. En waar kunnen we kwaliteit beter aan afmeten dan aan de tevredenheid van de mensen die wij onze zorg bieden? Bovendien zien we een hoge mate van tevredenheid als een kroon op ons werk en daar doen we het uiteindelijk allemaal voor!
Onze medewerkers werken hard vanuit hun passie en drive om goede zorg en ondersteuning te bieden. Maar hoe weten wij dat jij het ook als goede zorg ervaart en of je tevreden bent?
Een persoonlijke aanpak
Wij hebben verschillende methodes om erachter te komen hoe wij worden gewaardeerd. Zo wordt vanuit Stichting ROOZ veel waarde gehecht aan een persoonlijke aanpak en het voeren van persoonlijke gesprekken. Hierin kan jij je wensen en behoeften aangeven die meteen in praktijk gebracht kunnen worden.
Tijdens de uitvoering van onze zorg vragen we ook regelmatig naar de tevredenheid. Ook vindt er regelmatig een evaluatie plaats over de begeleiding waarin de voortgang wordt besproken. Daarnaast wordt de tevredenheid bevraagd door middel van een geanonimiseerd tevredenheidsonderzoek.
Wat vinden hulpvragers van Stichting ROOZ?
De mensen die wij onze zorg bieden geven Stichting ROOZ een 8,3 als algemene waardering. De resultaten van dit tevredenheidsonderzoek staan hier.
Om onze kwaliteit van zorg te verbeteren, vragen we je af en toe om een vragenlijst in te vullen. We waarderen het als je de vragenlijst invult en daarin zo eerlijk mogelijk bent. Alleen dan kunnen wij leren en ons blijven ontwikkelen.
Wat vinden medewerkers van Stichting ROOZ?
Tevredenheid bij de mensen die wij onze zorg bieden begint bij medewerker tevredenheid. Het belang van tevreden en gemotiveerde medewerkers die toegewijd zijn aan het hogere doel met een hoge betrokkenheid. Medewerkers die iedere dag met veel liefde, enthousiasme en passie hun werk doen. Medewerkers die nét dat beetje extra uitvoeren en bevlogen zijn, daar draait het om.
Stichting ROOZ hecht hier veel waarde aan en investeert hiervoor daarom veel in het contact met, en ontwikkeling van medewerkers.
Wij hebben verschillende methodes om erachter te komen hoe medewerkers hun werk en onze organisatie waarderen: veel persoonlijk contact door coaching en het regelmatig voeren van ontwikkelingsgesprekken, tijdens diverse contactmomenten vragen we ook regelmatig naar de tevredenheid. Daarnaast wordt de tevredenheid bevraagd door middel van een geanonimiseerd tevredenheidsonderzoek om te peilen of de medewerkers tevreden zijn, en waar de verbetermogelijkheden liggen.