Medewerker aan het woord: Dennis

Maandelijks geven wij het woord aan een van onze medewerkers. Zo wordt niet alleen duidelijk wat wij doen met ons werk, maar ook waarom wij ons werk doen vanuit Stichting ROOZ. Deze maand is Dennis aan het woord, die allerlei werkzaamheden voor Stichting ROOZ oppakt.

Hoe lang werk je al bij Stichting ROOZ en wat is je achtergrond?

“Ik werk nu 4 jaar bij Stichting ROOZ en combineer dat met een master psychologie. Daarvoor heb ik bij een kleinschalige organisatie gewerkt die kinderen tussen de 16 en 23 jaar met gedragsstoornissen helpt zelfstandig te leren wonen.
Ik heb SPH gestudeerd in Nijmegen aan de HAN. Dat is een specifieke keuze omdat deze opleiding een creatieve sector heeft die out of the box denken stimuleert.

Dat out of the box denken doe ik nog steeds graag. Ik kijk graag verder dan alle standaard dingen. Laatst verveelden kinderen zich en ze zeiden dat ze dingen wilden slopen. Ik heb drie kasten uit de berging gehaald die toch al weg mochten, gaf ze een hamer en zo hebben ze deze kasten gesloopt. Het leuke vind ik dat je zelf een activiteit bedenkt en dat je toch het proces blijft volgen en in de gaten blijft houden. Deze activiteit heeft de kinderen leren delen en samenwerken.”

Wat is jouw functie bij Stichting ROOZ?

“Ik doe van alles. Ik ben teamcoach van team DuinROOZ, persoonlijk begeleider van 22 kinderen en ambulant begeleider van een aantal kinderen. Daarnaast begeleid ik stagiaires en medewerkers.

Die combinatie van groepswerkzaamheden en kantoorwerkzaamheden vind ik belangrijk. Door op de groep te staan blijf je in verbinding met de kinderen en met collega’s. Ik vind het belangrijk dat iedereen weet dat we dit samen doen en dat we naast elkaar staan.”

Waarom heb je de keuze voor Stichting ROOZ gemaakt?

“Mijn schoonzus kwam, nadat ik ontslag had genomen bij mijn vorige werk, een vacature tegen voor persoonlijk begeleider bij Stichting ROOZ. Een week later kon ik hier al terecht en vanaf dag 1 voelde het heel goed. Je wordt in je waarde gelaten. Ik werk soms anders en maak soms mijn eigen regels en dat werkt. Het draait hier om wie jij bent en wat jouw kracht is. Iedereen doet z’n ding en daar is ook de ruimte voor. Als er bijgeschaafd moet worden is er altijd ruimte voor gesprek.”

Wat zijn de leuke en de minder leuke dingen aan je werk?

“Het leuke aan mijn werk vind ik de vrijheid en de uitdaging die je daarin krijgt. In mijn werk als teamcoach zijn er bijvoorbeeld geen vaste richtlijnen en is het voor iedere collega een aparte uitdaging om jezelf te ontplooien. In mijn ambulante werk is het leuk dat elk gezin weer anders is, wat voor uitdaging zorgt.

Er zijn geen dingen die ik extreem vervelend vind, maar als ik wat moet noemen dan is dat het contact met de gemeentes dat moeizaam kan lopen. Je moet vaak verantwoording afleggen, terwijl je hoopt dat gemeenten verder kijken dan eigen financiën maar meer naar wat nodig is voor het kind. Ook de lange werkdagen in de weekenden vind ik soms lastig omdat het niet altijd fijn combineren is met mijn gezin thuis. Maar des te leuker is het om te zien hoe blij iedereen is als ik na 2 dagen weer thuis ben.”

Wat hoop je binnen Stichting ROOZ te bereiken?

“Een collega vroeg eens wat mijn ambitie was en die is vooral dat ik gelukkig ben in het werk dat ik doe. Voor Stichting ROOZ hoop ik dat we een vast kader en houvast kunnen creëren voor kinderen en ouders en dat we gevonden worden door nog meer gemeentes, ouders en cliënten.”

Wil je meer informatie over werken bij Stichting ROOZ of heb je vragen na het lezen van dit artikel? Neem dan contact met ons op. Bel (0318) 303638.

Dennis