Stagiaire aan het woord: Jehanne

Maandelijks geven wij het woord aan een van onze medewerkers. Zo wordt niet alleen duidelijk wat wij doen met ons werk, maar ook waarom wij ons werk doen vanuit Stichting ROOZ. Deze maand is Jehanne aan het woord, die stageloopt bij Stichting ROOZ en groepsbegeleider is.

Vertel eens iets over jezelf?

“Ik ben Jehanne, ik studeer aan de Christelijke Hogeschool Ede en zit in mijn derde jaar van social work. Van september 2022 tot juli 2023 loop ik stage bij Stichting ROOZ als groepsbegeleider en later in mijn stage mag ik schaduw persoonlijk begeleider worden, wat inhoudt dat samenwerk met een andere persoonlijk begeleider. Ik woon op kamers in Ede en mijn vrije tijd ben ik actief bij de studentenvereniging en werk ik op een woongroep voor mensen met moeilijk verstaanbaar gedrag. Voordat ik aan de CHE ging studeren, heb ik de MBO-studie Maatschappelijke Zorg afgerond met de richting gehandicaptenzorg. Omdat ik ook meer een antwoord wilde op waarom dingen in mijn werk gebeurden, ben ik gaan doorstuderen. Dat is een goede keuze geweest, ik geniet echt van mijn studie.”

Hoe ben je bij Stichting ROOZ gekomen?

“Ik zat midden in de zoektocht naar stagebedrijven en ik kwam er maar niet uit, omdat ik niet wist wat bij mij zou aansluiten. Toen kwam mijn huisgenoot met Stichting ROOZ. Zij kent iemand die bij ROOZ werkt en ze dacht dat ROOZ goed bij mij zou passen. Toen ben ik de website gaan bekijken en de visie sprak me zo aan dat ik ben gaan bellen. Al snel mocht ik op gesprek komen en werd ik aangenomen. Het liep eigenlijk heel vlekkeloos, alle dank aan mijn huisgenoot daarvoor.”

Wat vind je de leuke en minder leuke dingen aan ROOZ?

“Ik vind het werk hartstikke geweldig. Ik geniet ervan om met de kinderen samen te werken en te zien hoe groepsdynamieken veranderen. Om te zien hoe de kinderen samen spelen en hoe je soms moet bijsturen of gesprekken aan moet gaan. Ook het team is heel leuk. Er hangt een open sfeer, daar voelde ik me direct prettig bij. Minder leuk vind ik de drukke dagen op de Naschoolse Opvang, waarop je meer politieagentje moet spelen dan op rustigere dagen. Dat kan veel energie kosten omdat je alert met zijn, maar gelukkig zijn dat de kleine dingetjes. Voor de rest is het alleen maar enthousiasme en haal ik veel energie uit mijn werk”

Wat hoop je binnen Stichting ROOZ te bereiken?

“Dat ik een stukje visie verder mag ontwikkelen. Ik hoop dat ik een betere begeleider word, dat ik de wensen en behoeftes van het kind kan zien. Ik wil veiligheid voor de kinderen bieden. Ook hoop ik veel te leren van de functie zelf. Je bent begeleider: hoe doe je dat, hoe pak je het aan? Op een gegeven moment in mijn stage word ik ook schaduw persoonlijk begeleider, dat je ook dan weet wat je moet doen.”

Wil je meer informatie over stagelopen bij Stichting ROOZ of heb je vragen na het lezen van dit artikel? Neem dan contact met ons op. Bel (0318) 303638 of bekijk onze pagina ‘stages’.

Jehanne

Lees via onderstaande afbeelding ook het verhaal van stagiaire Eva!