Cliëntenraad & jongerenraad
Door de kleinschaligheid van onze organisatie heeft Stichting ROOZ het grote voordeel dat er regelmatig direct contact is tussen de beleidsmakers van Stichting ROOZ en de kinderen, jongeren, ouders en eventuele andere betrokkenen. Wij streven er voortdurend naar om een laagdrempelige en transparante organisatie te zijn voor kinderen, jongeren en/of ouders waardoor wij ook directe feedback kunnen ontvangen. Er zijn echter ook onderwerpen en vraagstukken voor ons als organisatie die niet ter sprake komen in ons gebruikelijke contact maar waarbij jouw stem voor ons wel van groot belang is.
Deze inbreng in onze organisatie van kinderen, jongeren, ouders en andere betrokkenen geven wij onder meer vorm door middel van een cliëntenraad en een jongerenraad.
Waarom een cliëntenraad & jongerenraad?
Kinderen, jongeren en cliëntenraden hebben invloed op het beleid van Stichting ROOZ. De raad praat, namens de cliënten, mee over bepaalde (beleids)zaken en geeft advies.
Periodiek overleg & openbaarheid
De cliëntenraad komt minimaal 2 x per jaar bijeen, indien nodig vaker. Stichting ROOZ stelt jaarlijks een schriftelijk verslag op over de wijze waarop de wet WMCZ ten aanzien van de instelling is toegepast.
Contact
Wil je contact opnemen met de cliëntenraad? Mail dan naar: info@stichtingrooz.nl