Overzicht

Terugblik op een mooie teamdag ambulant: Leerzaam Educatief en Fantastisch

Op 23 mei vond de teamdag ambulant van Stichting ROOZ plaats. Het doel was om elkaar als collega en persoon beter te leren kennen. In de ochtend hebben we gezamenlijk nagedacht over het thema LEF. Lef is, naast Passie, namelijk een van onze kernkrachten als onderdeel van de visie van ROOZ.

We dachten na over verschillende vragen. Wat betekent LEF nu eigenlijk en wat wordt er van ons, ambulant (gezins)begeleiders, verwacht op welke momenten? Vervolgens hebben Marco en Thijs hun reactie gegeven op de brainstorm.

Na de brainstorm heeft coach Marie Jose Hilhorst een workshop ‘theatersport’ gegeven. Dat bestond uit diverse rollenspellen, die uiteindelijk ook betrekking hadden op ons werk. Ook hier is lef voor nodig: L= Laat de ander stralen, E= En in plaats van  maar, F= Fouten maken moet.

We zijn ingegaan op wat je nu tegenhoudt om lef te tonen en welk stemmetjes je hierin kunnen belemmeren. Ook kwam aan bod dat we die stemmetjes soms juist wel serieus moeten nemen en dat het soms beter is om geen lef te tonen. Sommige situaties vragen om weloverwogen keuzes te maken en een positie in te nemen. Ondanks het ongemak bij diverse collega’s hebben we veel gelachen en geleerd. Een Leerzame Educatieve Fantastische ochtend dus.

Na de lunch op ons nieuwe kantoor zijn we het bos ingegaan voor teambuildingsspellen. We hebben tijdens Levend Ganzenbord ons uiterste best gedaan om verschillende opdrachten goed af te ronden en als eerst te winnen. Ook hebben we elkaar en ieders kwaliteiten beter leren kennen tijdens bijvoorbeeld het schrijven van een gedicht, neusschilderen en een citroen eten.

De benaderingsvragen a la het TV-programma ‘Even tot hier’ hebben ons veel inzicht gegeven in ieders gewoontes (ben je een bankhanger of stapper bijvoorbeeld). Daarna zijn we in twee groepen de strijd aangegaan om de vlag te veroveren tijdens Levend Stratego.  Het was een geslaagde Leuke, Energieke en Fun middag om op terug te kijken.

Het resultaat van de brainstorm over het thema LEF
Workshop theatersport
Neusschilderen tijdens levend ganzenbord
De laatste nieuwtjes van Stichting ROOZ in jouw mailbox?

Deze content kun je niet kopiëren in verband met privacy.