Medewerker aan het woord: Lars

Regelmatig geven wij het woord aan een van onze medewerkers. Zo wordt niet alleen duidelijk wat wij doen met ons werk, maar ook waarom wij ons werk doen vanuit Stichting ROOZ. Vandaag is Lars aan het woord, die ambulant begeleider is.

“Na mijn studie pedagogisch werken heb ik eerst op een BSO gewerkt. Ik koos voor de BSO omdat ik nog niet goed wilde wat ik wilde. Ik vond met mensen werken en met name met kinderen werken heel erg leuk, maar op een gegeven moment vond ik geen uitdaging meer in het werk bij de BSO. Ik ben uiteindelijk via via bij Stichting ROOZ terecht gekomen. Daar werk ik nu bijna 7 jaar.”

Wat is je functie bij Stichting ROOZ?

“Ik ben ambulant begeleider en geef dus begeleiding aan gezinnen. Vroeger was ik in het gezin vooral bezig met de jongeren en tegenwoordig ben ik meer bezig met de ouders. Hulpverlening is voor even, dus uiteindelijk moeten ouders snappen waarom hun kind doet wat hij doet. Ouders kunnen dat gedrag het beste sturen, daarom vind ik het aandeel van de ouders heel belangrijk. Naast mijn ambulante werkzaamheden begeleid ik sinds kort ook nieuwe medewerkers in hun werk.”

“Administratieve zaken vind ik niet leuk, zoals dossiers bijwerken. De omgang met collega’s en gezinnen vind ik wel heel leuk. Elk nieuw gezin is weer een nieuwe uitdaging en geen dag is hetzelfde.

Wat ik bijzonder vind aan dit werk is dat je af en toe denkt dat je de hele wereld aan kan en dat je de andere dag weer dat kleine jongetje bent. Soms bereik je hele mooie dingen en soms lukt helemaal niets met een gezin, bijvoorbeeld afspraken die je hebt gemaakt. Dan hou ik me vast dat het uiteindelijk wel weer goed komt. Ik vind het werk ook een mooie spiegel naar jezelf, je leert er ook zelf veel van.”

“Dat ik me blijf ontwikkelen en niet stil blijf staan. Ik hoop steeds breder inzetbaar te zijn en extra taken op te pakken. Zoals dat ik nu nieuwe medewerkers inwerk.”

Wil je meer informatie over werken bij Stichting ROOZ of heb je vragen na het lezen van dit artikel? Neem dan contact met ons op. Bel (0318) 303638.

Lars